vietnam

10 maart 2014 - Phan Rang, Vietnam

07-03-2014 De eerste fietsdag. Een groot stuk op weg naar de kust. Bij 70km. gestopt voor onze overnachting, hoeven we er morgen nog maar 36 op deze route.
Heftig geweest zeker 30km. klimwerk mdaar ook 2 grote afdalingen. Een van 19 en een van 17km. Alleen waren de wegen vaak van graffel en dart rijd moeilijk. Ben toch bang om te slippen. Prachtige vergezichten
en aardige mensen zijn we tegen gekomen. Geen spektakels maar dat gebeurt ook niet elke dag.
08-03 vandaag 42km. afgelegd redelijke weg af en toe wat slechte stukken. Volgens de Planet ook nog de mooist bewaard gebleven Chamtempel bezocht. CDie staat hier vlak bij.
Morgen onze eerste beachdag. De zee ligt hier 7km. Vandaan.
09-03-14 Heerlijk zo,n stranddag. Vrijwel alles voor ons alleen. Een vis maaltje besteld om
1 uur maar of dat begrepen is?????
Niet dus, jammer maar al wat er te eten was waren koude noedels met wat groen erin. Beter iets dan niets. Wel een nare vechtpartij bijgewoond. Tussen twee kraameigenaars. Slaan met parasolstokken, gooien met stenen, messen alles kwam erbij. Schelden en hele families deden mee. Raampjes nou ja alminumum golfplaten op stokken werden opgetrokken eng om daar tussen te zitten.
De zee voor ons alleen was ook maar van korte duur. Rond 2 uur werd het steeds drukker. Ook gezellig. Morgen weer verder.
10-03-14 Nieuwe dag niet ver deze dag naar 46 km. we dachten dus makkie doen we even. Hebben we toch een harde tegenwind, bar gewoon. Volgens mij kracht 6 soms wel 7. Vlaktes dus zwaar hoor. Net zo iets als berg beklimmen. Om 14.00 uur aan in het hotel met benen die kilo,s zwaarder wegen, komen we er achter dat het hotel geen restaurant meer heeft. Moeten we er straks weer op uit. We zitten een paar km. buiten de stad. Als extra info deze keer, mensen die hier auto rijden of een huis bezitten zijn rijk, deze dingen moet je hier nl. In 1 keer betalen. Afbetaling doen ze hier niet aan. Daarom rijden er ook zo weinig auto,s en zoveel brommers.
Volgende keer verder groetjes van Wouke en mij uiteraard.

1. Thea:
    10 maart 2014
    Hoi Jannie en Wouke
    Ik lees dan wel van moede benen en zwaar maar hoe zit het met jullie achterwerk?? Zit het nog wel lekker?
    Lijkt me ook wel eng zo'n vechtpartij. Had wel snel de benen genomen.
    Bedankt voor je verslag en tot de volgende.
    Groetjes en een knuf van Thea