vervolg

13 maart 2014 - Nha Trang, Vietnam

11-03 vandaag naar Nga Trang gefietst. Zo,n beetje het Nice van Vietnam wordt het genoemd. Grote boulevard en veel strand, zee ennne toeristen. Vooral veel Russen die hier vakantie houden, veel dingen staan hier zelfs al in het russisch aangegevien en we worden ook bij die kring geschaard door ze, er word ons van alles gevraagd. Versta er alleen niet van. Hier blijven 2 nachten. De tocht ging gelukkig beter dan gisteren. Een flinke wind maar in de bebouwing heb je daar minder last van. Wel is het een drukke doorgaande weg met veel en ook wel zwaar verkeer. Mijn oren tuiten soms. In ons reisboek staat een leuke en heel ware zin.
Nl. De kans op een rustig plekje in Vietnam is net zo groot als een droog plekje tijdens de moesson.
Overal aan alle kanten van de weg kom je mensen ze tegen. Net nog even langs de zee gelopen en een biertje gedronken. Morgen een heerlijke rustdag.
12-03 Lekker geslapen een heerlijk bed dit keer met een goed kussen. Dat verschild uiteraard nog wel is.
Na ons ontbijt, meestal een pistoletje en 2 halfgebakken eieren onze spullen gepakt en naar het strand gelopen. 2 ligbedden en een parasol gevonden dus het was goed uit te houden. Een apart zeetje nl. een flinke branding waar je doorheen moest. Levert ook leuke taferelen op.
En een berg zand in je badpak.
Nu weer schoon en fris zometeen weer opzoek naar eten. Zin in vis dit keer, hoe zou dat komen.
Morgen stappen we weer op de fiets benieuwd nadat ons weer brengt.
13-03 weer een goeie nacht gehad en fris op route. Eerst nog een foto sessie met fiets in het hotel en na een ontbijt langs de weg de stad uit zien te komen. Viel allemaal mee, gewoon met de stroom mee rijden.
Er zitten er weer ruim 60 km. op en houden voor vandaag voor gezien.
Nog een Slowaak tegen gekomen, eerst in de ochtend en later in de middag weer. Die overnacht hier ook. Benieuwd of we hem met eten, drinken of morgen nog zien.
De eerste keer vroeg hij al of wij dit altijd alleen deden. Toen heb ik gezegd dat ik na de eerste tocht het liever zonder man deed, omdat je dan wel aandacht krijgt.
Nu heeft hij al wel 2x gevraagd of we het niet erg vonden dat hij hier ook overnacht. Dat was het weer voor nu.
Groetjes ook van Wouke en een kus van mij.

1. Opa en Oma Deutje:
    13 maart 2014
    Heb even op google maps gekeken. Geen wonder dat je daar geen rust kan vinden. Die stad is onwijs groot en de huizen staan kort tegen elkaar. Blijf genieten! Gr. NETHAR.
  2. Susanne en dick nederlof:
    13 maart 2014
    hallo jannie en wouke,
    goed te lezen dat jullie zware dagen afwisselen met relaxte dagen aan het strand. heerlijke verder fietsen en de steden achter je laten.
    hier begint de smog al te komen ivm het super mooie weer. heerlijk aan de boule. volgende week dinsdagmiddag vergadering met goed bericht voor de leden, maar dat weten ze nog niet. wel veel gemopper, daar word ik wel eens moedeloos van. ik zal blij zijn als je weer terug bent en af en toe een frisse wind kan laten waaien. marja heeft weer een bloedstransfusie gehad.
    lieve groetjes

susanne
  3. Thea:
    14 maart 2014
    Hoi Jannie en Wouke
    Zonder vechtpartij op het strand dit keer. Wel zo prettig denk ik. Af en toe een rustdag is ook heerlijk natuurlijk. Geniet van alles.
    Groetjes, Thea
  4. Trees en Will:
    14 maart 2014
    Hallo 2 dappere fietsers,
    7km bergop, of was het meer als ,n bergje....knap hoor , om er toch weer aan te beginnen, jullie hebbe al flink wat ervaring, maar er zal altijd weer iets nieuws zijn waar je tegen aan hikt en waar je een oplossing voor moet verzinnen.
    En gaat de reis zoals gepland?
    Hier is alles oke, ben nog steeds druk met Eddy, maar we zitten wel iedere middag dat ik bij hem ben wel lekker buiten als het mooie weer is.
    Door de zon neem je wat extra vitaminen op, en dat is altijd goed.
    Jullie nog veel plezier en tot schrijfs
    Trezie en Will
  5. Ans Kops:
    15 maart 2014
    Hoi Jannie en Wouke,, jullie hebben nog sjaans ook. Leuke verhalen.
    Groetjes Ans
  6. Marit heemskerk:
    17 maart 2014
    hoi oma

heel erg bedankt voor dat mooie kaartje dat je hebt gestuurd ik snap dat je dat kaartje echt niet kon laten liggen want het is heel mooi

groetjes en kusjes marit