Mulu

26 september 2019 - Limbang, Maleisië

De 26e vandaag. Gisteravond teruggekomen uit het oerwoud. Overweldigend groot uitgestrekt en hoge bomen. Prachtig om te beleven

Met een binnenlandse vlucht bij het basiskamp aangekomen waar we in de middag de omgeving hebben verkend. Het was ook daar nog steeds mistig. Na een flinke regenbui in de avond was het de volgende dag al een stuk beter en zagen we eindelijk blauwe lucht. In de ochtend het boomtoppen pad gelopen en in de middag 2 grotten bezocht op het eind van de dag ook de duizenden vleermuizen naar buiten zien komen. De volgende dag ook eerst 2 grotten bezocht veelal met een boot en in de middag het eerste gedeelte van de headhunters trail gelopen. Pittig geslapen op een matje in basiskamp 5 onze eigen dagrugzak hadden we mee. De volgende ochtend om 07.00 weer op pad voor deel twee waar we om 13. 00 ongeveer mee klaar waren. Moe maar voldaan. De natuur is prachtig nog een groot gedeelte van de middag met een Longtail boot door het gebied gevaren.

Nu in een snelboot naar het eiland Labuan voor 2 uurtjes en na de lunch varen we verder naar Kota Kinabalu en zijn we Sarawak uit en Sabah in.

Tot zover weer onze belevenissen het weer is nu gelukkig opgeklaard. Erg warm zeker 35gr  en 99% luchtvochtigheid voorlopig geen sauna meer nodig. Groetjes

1. J.C. van Deutekom:
    26 september 2019
    Hallo
    Geen kramt in je nek van naar boven kijken over het boomtoppen pad.
    Het zijn weer prachtige foto's en jullie genieten merk ik wel.
    Dat matje om op te slapen zou ik niet aan moeten denken.
    Wel een voordeel als je niet meer naar de sauna hoeft.
    Wees blij met je blauwe lucht, wij hebben hem niet, hier is het k.....weer, heel vel regen.
    Wij zijn dinsdag thuis gekomen, ook wij gaan weer het gewone leven beginne.
    Fijne tijd nog en groetjes voor jullie beiden.
  2. Jacques van Deutekom:
    26 september 2019
    Jammer dat bij jullie het seizoen erop zit. Wij zijn jammer genoeg ook al weer op de helft,
    Maar aan alle goede dingen komt een eind. Groetjes