vervolg 6

26 maart 2015 - Tambon Sai Khao, Thailand

24 maart
mijn verhaaltje maamoeilijkste beetje een pechdag vandaag.
optijd opgestaan zodat we vroeg wegkonden.
De bedoeling was om halverwege de rit een grotwandeling te maken met gidsen uiteraard. Stond in ons boekje als een aanrader. Echter bij aankomst was er niemand, ook geen tijden aangegeven zodat we onverrichter zaken doormoesten. Jammer. Na nog een stuk fietsen waren we toe aan een cola, daarna begon het te regen niet zo zachtjes echt een tropische bui van ruim 1 uur. Aangekomen, toch wel nat want het bleef nog wel doorregenen, in Soi Dao hadden we keus uit 3 overnachtingsplekken. Een paar km. uit elkaar en flinke heuvels er tussen. Nog niet eerder gebeurd maar de eerste 2 afgewezen. Bedden zo hard als steen. De allereerste nacht toen we onderweg waren is ons dat ook gebeurt, toen hebben we besloten dit niet weer. Gelukkig was bij de derde gelegenheid het bed voor Thaise maatstaven beter.
Een flinke rommeldag dus tot op heden.
25 maart
Het is daarna niet slechter geworden gelukkig. s' avonds op de markt rijst met gebraden kip gegeten en een wafel toe genomen.
Vandaag weer een flinke afstand gehad 75km. en ook weer aardig wat klimmen en dalen. Wel mooie stukken natuur onderweg. Veel fruit plantages maar ook stukken jungle prachtig groen hier . Even geen tapioca, suikerriet en rijstvelden.
We zitten nu in Chantaburi. Rond 1900 bezet door de Fransen, in ruil voor hun vertrek kregen ze de tempelcomplexen Angor en Preah Vihear nog altijd de twistpunten tussen Thailand en Cambodja.
Ook zitten hier veel Vietnamesen hierheen gevlucht tijdens de diverse oorlogen 1700- 1900.
We blijven hier nog 1dagje langer rondkijken.
26maart
Begonnen met uitslapen, lukt natuurlijk niet meer na iedere keer om 6.15 opstaan. Je hoeft er alleen niet uit.
Eerst maar eens achter een ontbijt aan gegaan. Lekker weer eens een gebakken eitje.
We eten hier steeds vaker yoghurt met cornflakes. Beter dan het kleffe brood was ze verkopen.
Maar in de stad zijn er altijd meer mogelijkheden. De Kathedraal bezocht en de oud Vietnamese wijk.
Langs de rivier lekkere plekjes om even wat te gebruiken.
Het weer is nog steeds onrustig. Veel bewolking en dan weer zon met temperaturen die daarbij passen.
Bewolkt 34gr. Zon 42 gr.
men snapt er hier ook niets van het hoort droog en warm te zijn. Amerika, Rusland en China krijgen hiervan ombeurten de schuld.
Morgen weer op de fiets naar zee toe.
Volgens Wouke hebben we het moeilijkst erop zitten. Aan zee volgens ons boek geen internet dus stuur ik nu maar vast wat op.
Groetjes en tot horens Jannie

1. Anne:
    Jannie
    Toch makkelijk om een ander de schuld te geven van het weer, wij zeggen altijd, dat is nu het gene waar niemand wat aan kan doen, maar goed ook, dan was er nog meer oorlog.
    Jammer van de rondleiding en de regen, maar na regen komt zonneschijn. groetjes voor jullie beide
  2. Jan en cobie:
    26 maart 2015
    hallo jannie, ja het is niet altijd wat je verwacht. maar toch je ziet wel veel. het weer heeft niemand in de hand, maar goed ook vind ik. de bedden of bedjes zijn niet als hier, je moet maar accepteren wat er in de aanbieding is.liefs en groeten jan en cobie
  3. Diana:
    26 maart 2015
    De Chinezen en de Russen denk ik ;-) Maar wel balen als je na toch al een pechdag ook geen geluk hebt met het vinden van een leuke slaapplaats! Maar de komende dag lekker relaxen aan het strand! Geniet er van, veel liefs van ons en de groetjes voor Wouke! Xxx
  4. Susanne en dick nederlof:
    28 maart 2015
    hallo jannie en wouke,
    weer terug uit amsterdam met bezoek aan diverse musea en nu uitrusten thuis ook met regen. vandaag de 1e zcc dag, jan van oosterhout heeft zijn pols gebroken en is guus invaller geworden voor vandaag. jammer van de regen, maar dat kunnen we nu eenmaal niet regelen.
    toch maar genieten, want het is natuurlijk wel een apart gebied in vergelijking als ik nu naar buiten kijk
    groetjes,

susanne
  5. Jan en cobie:
    28 maart 2015
    hallo jannie, als wij het zo lezen,is het niet altijd even makkelijk er gaat weinig slaap plaatsen boven je eigen bed. maar je ziet wel veel en dat maakt toch ook weer het nodige goed. geniet ervan, groetjes jan en cobie ook voor wouke.