vervolg vietnam

4 april 2014 - Phu Loc District, Vietnam

30-03 Een aparte fietsdag gehad vandaag. We zouden 41km. moeten maar er zat een zware pas in met keuze voor tunnel of een stuk naar boven laten brengen. Ons idee was de tweede optie. Echter daar waar dingen geregeld werden was alleen het 1e maar mogelijk. De fietsen/brommers op een aparte wagen en de mensen met een busje, iets anders was er niet. De pas fietsen had 8km. klimmen geworden hadden we ook geen zin in. Dus waren we al snel op de volgende locatie door de tunnel heen. Een heerlijk strand hier in Lang Ço dus niets mis mee.
31-03 Een mooie fietsdag naar Hue vandaag. Niet te lang 65km. en maar 3 kleine passen te klimmen. Maar wat was het heet, zeker de heetste dag tot nu toe. De thermometer op de fiets in de schaduw gaf 35gr. aan.
Ik denk dat het zeker 40 gr.in de zon is. Dan ben je toch wel blij dat je er bent. Nu gewassen en fris de ergste hitte afwachten en dan op een kaart van de stad uit, er is hier nl . aardig wat te beleven.
01-04 Nieuwe maand. Nog maar 3 weekjes te gaan. Vandaag 1tempel en 2koningsgraven bezocht. Alles de moeite waard. Hele tempels, woongedeeltes, theaters werden om het toekomstig graf gebouwd. Je weet maar nooit dachten ze zeker. Honderden concubines waren er ook bij vertegenwoordigd. Kun je nagaan hoe dat zich kan uitbreiden. Gelukkig iets minder heet vandaag zo'n 32 gr.
02-04 Goed weer gehad vandaag. Net zoiets als gisteren, wel meer zon. Gisteren was het meer bewolkt. Heeft gisteravond ook nog iets geonweerd en geregend. Niet echt noemenswaardig eigenlijk. Vandaag de citadel (de oude stad) met zijn verboden (toen) paarse stad. Daar leefde de keizer met zijn famiie. Door de tijd en de oorlogen is er maar 1gebouw echt bewaard gebleven. De rest is of word wat gerestaureerd.
Verder zijn er wat pagodes en tempels bekeken. We vermaken ons hier wel. Het is hier gezellig en druk. We worden ook veel aangesproken om engels met ze te oefenen.
Iets wat minder is en hier toch wel veel voorkomt zijn de ratten. Ze schieten door de straten en vanavond zelfs door ons eethuisje.
Je schrikt je rot er zijn er hier meer dan dat we tot nu toe gezien hebben.
03-04 een leuke dag gehad en ook nog flink wat gefietst vandaag in de omgeving. Twee zogenoemde koningsgraven bezocht en een overdekte Japanse brug uit 1775. Het weer is warm maar bewolkt. Men zegt dat er morgen regen komt. Afwachten maar.
04-04 Regencape mee op een paar flinke druppels na gelukkig niet nodig gehad. Maar ook geen zonne brandcreme jammer genoeg. Vandaag musea bezocht, moderne beeldhouwerkunst, vadertje Ho en koninklijke kunstvoorwerpen.
Alles wat wilde nu wel gezien dus kunnen we morgen met een gerust hart weer verder.
Tot zover dit verhaal dus tot de volgende ronde maar weer. Groetjes

1. Jan en Marie-jose:
    4 april 2014
    zo te lezen weer super mooi reis.
    die ratten zijn minder . hou ik niet van. |Wat gaat de tijd toch snel.
    wij hebben zondag een mooie tocht gelopen bij zundert en achtmaal.
    tot de vlg. keer
    jan en marie-Jose
  2. Jan en cobie:
    6 april 2014
    mooie foto,s en een hele reis met veel belevenissen lijkt ons zo. geniet er van het is toch weer snel voorbij. groeten jan en cobie