vietnam vervolg

29 maart 2014 - Hoi An, Vietnam

26-03 Vandaag de binnenstad goed bekeken. Op 1 pas konden we diverse locaties in, heel handig. De bouwstijl is hier meestal Japans in combinatie met Chinees en Vietnamees.
Nu zo,n half vier heb ik het wel gehad. Zit aan een kopje thee. Morgen nog een dag wat verder rondkijken en dan is het hier klaar en gaan we weer fietsen.
27-03 een dagje strand en rust gehad vandaag. Op ons gemak opgestaan en ontbeten en toen de spullen gepakt en op weg gegaan. Een lekker zeetje hier niet zo,n hoge golfslag en parasols en ligstoelen. Morgen weer verder naar Danang, blijven we ook weer een extra dag. De wat rustige tijd is het veel andere dingen te doen dan fietsen.
28-03 weer op weg. Heel apart om te
bemerken dat zo'n 5km. buiten de stad er geen toerist meer is te zien. Behalve dan in touringcars. Een lekker tochtje geweest naar Danang. Hier is het groter meer dan 1miljoen inwoners en druk met verkeer.
Nog wat opmerkingen zo onderweg merk je dat de kleinere kinderen tot zo'n 6 jaar lopen naar school. Volgens mij gaan alle kinderen hier naar school. De oudere fietsen en op de hogere scholen middelbaar is het een doorsnee van fiets en brommer. Veel ook al electrische.
Wat vervoerd men zo al met de brommer. Jammer dat je daar vrijwel geen foto van kunt maken, gaat altijd te snel. Maar hele gezinnen uiteraard pa,ma en makkelijk 3 kinderen maar ook ijskasten, tafels, fietsen het maar. Ook vee, varkens in manden, kippen , vogels kortom je blijft kijken.
Nog iets wat opvalt de mensen zijn hier in doorsnee goed gekleed. Vaak modieus, een groot verschil met andere aziatische landen.
29-03 Ons dagje in Danang . Vanochtend het Cham-museum bezocht, mooie stukken gezien uit lang vervlogen tijden. Meeste uit de
10e en 11e eeuw en rond 1900 weer ontdekt en in bewaring gesteld. Volgens bepaalde borden zou er hier vanavond wel eens vuurwerk of andere feestelijkheden plaats kunnen vinden. Heel benieuwd.
Dit is het weer voor nu. Vele groetjes dus maar weer.

1. Ria Haspels:
    29 maart 2014
    Ha dames,fijn dat de reis zo goed gaat,wat zien jullie toch veel!!
    Bedankt dat ik zo mee mag leven hoor,erg leuk.Hoeveel kilometers zitten er al in de benen op deze reis?Nog goede kilometers verder.Hier is het ook prachtig en bijna zomer in het voorjaar en daar geniet iedereen in Nederland van.Goeie reis verder!groetjesvan Ria.
  2. Stijn.heemskerk:
    1 april 2014
    hoi oma.
    ik hoop dat je het leuk hebt daar. het wordt deze week bij ons meer dan 20 graden. is het eten daar lekker? en hoeveel kilometer hebben jullie al gefietst?

Gr Stijn
  3. Jan en cobie:
    16 april 2014
    mooie foto,s en het eten zag er goed uit. ben blij dat alles zo goed gaat. geniet ervan en kom weer heel thuis. groetjes jan en cobie