vietnam vervolg

25 maart 2014 - Hoi An, Vietnam

22-03 Zoals gewoonlijk hebben we er weer een fietsdag op zitten. Weer een pittige vandaag. Geen bergen maar veel tegenwind en niet zulk mooi weer. Flink bewolkt en vaak motregen. Een bui maar daar konden onderuit omdat we soep zijn gaan eten. Ik vond de drukte vandaag flink irritant, bussen en vrachtauto,s halen elkaar flink toeterend in. Brommers schieten er links en rechts doorheen. Een godswonder dat het meestal goed gaat. Maar goed het blijft ook de belangrijkste weg in Vietnam de QL1 van Hanoi naar Saigon. Morgen gaat de rit naar Hoi-An daar blijven we een poosje. Hopelijk wordt het weer een beetje beter. Dit verveeld gauw.
23-03 we zijn aangeland in Hoi-An na een goede fietsdag. De eerste paar uren nog bewolkt maar in de middag toch weer wat opgeklaard. Een aardig hotel waar we met dollars moeten betalen. Erg veel toeristen gezien in de gauwigheid. Maar met een plattegrondje erbij gaat het allemaal goed komen.
24-03 Op verkenning in de stad. Een hele leuke stad. De oude binnenstad auto vrij en beschermd cultureel (unesco) gebied. Veel winkeltjes, kleermakers voeren hier de boventoon. Twee klassieke rokken voor me in de maak. Benieuwd of het wat wordt. In de avond is het hier een groot lampionnenfeest. Met zoveel toeristen om ons heen zijn we wel wat ontheemd. Niet gewend hoor. De prijzen zijn uiteraard hier ook op aangepast.
25-03 Wat een leuke dag geweest. We hadden een bus/boottocht geboekt naar My Son. Tegelijk met Hoi-An op de wereld erfgoed lijst van Unesco gezet in 1999. Het is een groot complex met allemaal Cham tempels, nou de ruïnes waarvan. Mooi om te zien. De bus heen ongeveer 1,5 uur en terug 1 uur tot bij de boot. Daar een lichte lunch zie foto gekregen en nog 1 uur gevaren naar een houtbewerkings dorp.
Daar wat rond gekeken toen weer verder naar ons dorp waar we nog wat gebakken rijst kregen.
Nu lekker uitrusten bij het zwembad en straks weer het avond gewoel in. Leuk hoor er is ook veel straattheater
vietnamese bingo op het plein met zang en trom. Als we weer op pad gaan zou het wel weer wennen wezen. Morgen gaan we in de binnenstad op de culturele tour.
Tot zover maar weer kus van mij en groet van Wouke.

1. Thea:
    26 maart 2014
    Wat leuk weer allemaal. Wat een kleurrijk gezicht zal het zijn met al die lampions.
    Bedankt weer voor je relaas.
    Fijne vakantie verder.
    Thea