vervolg 4

20 maart 2015 - Amphoe Ban Kruat, Thailand

18maart
Aangekomen in Ban Kruat. Vanochtend al om 7.00 uur op de fiets en hadden we om 12.00 uur de 60km. erop zitten. Lekker op ons gemak. Moest ook wel want we hadden een matig tegenwindje zo noem je kracht 4-5 toch?
Ik vond hem soms vervelend.
Morgen een uitstapje naar 2 khmer tempels hier in de buurt (52km).
Toch de moeite waard zegt men.
Beide tempels zijn gebouwd als Hindoe-tempel een ervan de PhanomRung was gewijd aan de god Shiva. Ik zet er wel een foto bij morgen.
19 maart.
naar de tempels geweest, moe maar de moeite waard. Mooie oude tempels deze foto ook maar een nieuwe erbij gedaan. Het was ruim 55km. Fietsen en de laatste tempel lag 3km. Hoog de bergen in met stijgingen van 10%. De helft gefietst en de helft gelopen.
Toch blij dat we geweest zijn.
Het zijn de enige twee Khmer tempels die uit dezelfde tijd als de Angorwat komen.
20maart
Weer op route vroeg op weg vanwege de warmte, achteraf maar goed ook.
een route met verrassingen, haast de hele weg vals plat of heuveltjes en wen heel slechte weg. Wij krijgen nu vast een brevet slaomrijden met bepakking en bevoegdheid zand en graffel. Zoveel kuilen en bobbelend asfalt hebben we op een dag nog niet vaak gehad. Maar goed we zitten hierin de middel of nowere vlak voor het dorp Non Din Daeng in de buurt van een stuwmeer waar als het goed is een restaurantje is op zo'n 500-600 m. Gaan we zo maar avonturen. We rijden regelmatig met een ander echtpaar deze route. Niet samen maar we zien elkaar zo nu en dan. Zij zitten hier ook zag aan de fietsen dus gedeelde smart is halve smart. Wordt weer vervolgd.
Groetjes.

1. Susanne en dick nederlof:
    20 maart 2015
    jullie fietsen wat af. je moet tegen die wind zeggen dat hij zich niet met jullie moet bemoeien, het is al zwaar genoeg!!! petje af
    helling 10% en ook nog zoveel km's doen wij jullie niet na
    groetjes, susanne
  2. Jan en cobie:
    20 maart 2015
    bedankt voor de kaart, die vlaai lusten wij niet hoor. heb een lekkere appeltaart gebakken. verder veel plezier en tot het volgende berichtje. groetjes jan en cobie.