vervolg

10 maart 2015 - Buntharik District, Thailand

8 maart. 50 km.
De eerste dag op de fiets. Lyrische momenten. Heerlijk weer, vreselijk aardige mensen en een goeie route.
Een mens kan toch niets meer wensen. Maar geen routes gewend nog dus na zo'n 35 km. merk je wel dat je iets aan het doen bent. Moeie benen vooral. Komt nog bij dat we vrijwel alleen vals plat en heuvels fietsen na een poos mag je dat zat zijn.
Mensen die de route volgen we zitten nu in Phibun Mangsaban een klein dorpje dicht tegen de grens van Laos aan. We maken er een rustig middagje van.
9 maart
Na een slechte nacht, het bed leek wel een plank en het kussen te hoog en te hard 3uurtjes geslapen is te weinig dat moet niet te vaak gebeuren. Vandaag een korte route maar 35km. maar flink wat heuvels en een paar klimmetjes dus hebben we er wel de hele ochtend over gedaan. Vanmiddag langs de rivieren wezen kijken. De mekong stroomt hier samen met de Mun de op een na grootste rivier van Thailand.
We zitten trouwens in Khong Chiam
vlak aan de grens met Laos en dus het meest oostelijke puntje van Thailand. Lekker aan de thee, de mango licht te wachten en het bier staat koud. Meer hoeft niet voor vandaag.
10 maart. Een zware fietsdag gehad vandaag ongeveer 50 km. klimwerk van de 76 die we te gaan hadden.
Nu weten we weer wat bikkelen is.
Eerst een poos op bed gelegen voor het douche en rommelwerk. Onderweg werd het geleidelijk aan wat groener. De meeste rijst is geoogst en de casave is van het land. Dat wordt gehakseld en gedroogd om later vermalen te worden. Dus rond de boerenbedrijven was het vrij dor. Ook wordt er nog veel gebrand op de velden. Morgen gaan we een Nat. Park in en hebben we geen Wifi.
Dit probeer ik nu weg te sturen.
Groetjes uit Buntharik.

1. Ans Kops:
    10 maart 2015
    Het gaat weer goed met jullie. Ik ga jullie vertrek fotos via mijn mail versturen naar je g-mail Jannie.
    Ontvang je dit wel maar niet de mail moet je het juiste g-mail adres sturen?
    Heel veel groetjes voor jullie allebei. ans
  2. Anton van Deutekom:
    10 maart 2015
    Hallo tante Jannie, fijn dat jullie het weer naar jullie zin hebben. Genieten maar van al het mooie en aparte wat jullie tegen komen! Groetjes uit D>H>
  3. Rick van Deutekom:
    11 maart 2015
    Wat een mooie foto's en een gave verhalen zeg! Na een tijdje zullen jullie wel gewend raken aan het fietsen, vooral genieten! Kan niet wachten tot het volgende verhaal.
  4. Opa en Oma Deutje:
    12 maart 2015
    Hoi Jannie,
    Mijn reis was gisteren gelukkig een stuk korter, en nog wel per auto. We zijn weer lekker thuis en ik heb dankzij de morfine geen pijn. We wensen je een fijne vakantie en tot ziens. NETHAR.
  5. Trees en Will:
    27 maart 2015
    Hallo dappere fietsers,, ik ben ergens een beetje jaloers op jullie, zon,zewmbaden, en lekker salades eten vacantie.Alleen die heuveltjes op en af fietsen , dat gaat ut voor mij niet worden, en dus ben ik trots op jullie stoere meiden die dit wel doen.
    Wat wij doen als het een beetje weer is, werken in de tuin,kijken voor een paar nieuwe plantjes,gezellig voor de pasen,hopenlijk kunnen we dan buiten zitten.
    Bij Nancy's huisje schiet het ook al op, gisteren is alle wit goed gebracht, en aangesloten, met het internet waren ze nog bezig toen ik weg ging.
    Hier gaat voor de rest alles zijn gangetje,dus ga ik jullie weer veel plezier wensen, en groetjes van ons
    tot schrijfs.............Trees en Wil