vervolg vietnam

16 april 2014 - tp. Thanh Hoá, Vietnam

12-04 Een nieuw vervolg maar weer.
Vandaag spant de kroon wat wegwerkzaamheden (mooi scrabbel woord) betreft. Stof, getoeter, gemopper en alles wat er nog bij komt. 65 km. voelt aan als 100.
Heel vermoeiend en wij steeds maar hopen dat het eens ergens k
laar is. Nu maken ze de helft van de weg kapot om nieuw asfalt te gaan storten. Vervolgens laten ze het zo, gaan ze ergens anders verder en wij met zijn allen kijken wie er op dat het goede stuk weg mag. Recht van de sterkste?
Ik lijk nu wel een beetje een zeur, maar moest het toch even kwijt. Er is hier verder ook niets te beleven, we zitten vlak bij de eerste uitlopers van het karstgebergte hopelijk hebben we morgen een mogelijkheid om een landelijk ommetje te maken. In ons routeboek wordt dat aangegeven. Maar of dat nu nog kan? Afwachten.
13-04 Jammer het ommetje zat er niet in. We zijn iedere dag van mening dat het niet meer slechter kan worden langs de weg, maar moeten dat oordeel steeds maar weer bijstellen. Kortom het kan haast niet meer slechter worden.
De uitlopers wel gezien in de verte maar waar we zouden moeten
overnachten was een zandbak. Waardoor er ook veel winkeltjes en restaurantjes gesloten zijn. Gisteravond konden we ook maar moeizaam iets te eten krijgen. Een kopje soep en een kaal broodje. Goed voor de lijn. Ik hoop dat het vanavond beter lukt.
Het hotel ligt iets van de hoofdweg af dus ook wat rustiger met slapen denken we.
14-04 Na een goede nachtrust hebben we besloten de route een te laten voor wat hij is en de zee op te zoeken. Na 20km. fietsen gevonden. Het plaatsje Sam So'n in het hoogseizoen het Vietnamese Zandvoort aan zee genoemd. Leuk strand en ook aardig wat bezoekers zo door de dag heen. Een lekkere relaxte middag gehad. Waren we ook wel aan toe. De geplande beachdag ging niet door en de route door de bergen niet. Dus plakken we er hier maar 2 dagen in. Morgen ook nog
maar. Daarna gaan we weer verder met de route door.
Het eten is doordat het engels niet of alleen maar gesproken wordt met; hallo, what,s your name en how old are you? moeilijk te bestellen. Van middag nasi besteld volgens ons en wat kregen we gebakken rijst met inktvis. Voor een keer te doen maar benieuwd waar het vanavond op uitkomt.
15-04 Nog een lekkere luie dag gehad. Wat gelezen en nog wat rondgedobbert in de zee. De laatste dagen in dat we die deze vakantie zien. Hierna gaan we het binnenland weer in richting Hanoi.
We zijn in ieder geval weer wat opgeladen en de herrie een tijdje kwijt geweest.
15-04 Na weer een dag fietsen. Vandaag gelukkig een stuk beter langs de weg. Ook weer uitgerust natuurlijk. We hadden onze reisorganisatie een foto en mail gezonden over wat zei beschreef en wij ervaarde. Kregen net bericht terug dat gezien meerdere reacties die er binnen kwamen Vietnam voorlopig even uit het systeem geschrapt is. Hadden wij ook al bedacht als de wegen weer klaar zijn moet de route helemaal overnieuw geschreven worden.Wij zitten nu in Ninh Binh een mooie hoek en gaan hiervandaan morgen een dagtocht maken. Nog tijd genoeg als we zondag in Hanoi aankomen is vroeg genoeg. Dinsdagochtend vertrekken we pas. Groeten voor nu en tot de volgende laatste ronde. Jannie

1. Rick van Deutekom:
    16 april 2014
    Leuk zeg om zo op de hoogte te blijven van uw tocht!
    Het bloggen en fietsen lukt al aardig lees/zie ik!
  2. Rick van Deutekom:
    16 april 2014
    Leuk zeg om zo op de hoogte te blijven van uw tocht!
    Het bloggen en fietsen lukt al aardig lees/zie ik!
  3. Els van Deutekom-Gomes:
    Hallo tante Jannie,

Waardeloos als tijdens een fietsvakantie de wegen niet je van het zijn. Maar in ieder geval genieten jullie wel. Fijn!! Wij zijn net terug van 3 dagen Brugge: geen Vietnam maar ook leuk.
    groetjes, Anton en Els.