vervolg vietnam

11 april 2014 - Ha Tinh, Vietnam

09-04 weer een nieuw begin. Voor mij vanochtend niet zo lekker, misselijk,diarree en hoofdpijn. Na een kopje thee toch maar op weg gegaan. Droog broodje mee voor later. Door de ochtend heen flink wat krampen in mijn buik. Iedere keer maar wat gedronken en een yogurtje genomen. In de middag een paracetamol en daarna voelde ik me geleidelijk beter. Toch nog 78 km.gedaan vandaag. Het resort waar we heen zouden gaan is er inmiddels niet meer een paar km. verderop gelukkig in nieuwe gevonden. Nog niet klaar, een paar kamers in gebruik. Het dorp zou een paar huizen en eetstalletjes zijn aan een mooi stuk strand. Nu het is een grote bouwput en er staat haast niets wat af is. Wordt een flink dorp. Maar over jaartje zo ongeveer. We hadden hier een stranddag gepland maar dat gaat nu niet door. Je wordt langs de weg al gezandstraald.
10-04 Nadat we de bouw werkzaamheden achter ons hebben gelaten, een warme stoffige dag. Wat zijn er toch veel werkzaamheden langs de weg. Ik denk dat we zolang als we nu hier fietsen nog geen 10km. achter elkaar zonder werkzaamheden gefietst hebben.Gelukkig weer opgeknapt met eten nog wat rustig aan maar geen problemen meer.
We zitten nu in Ha Tinh een iets groter dorp dat we straks onveilig kunnen gaan maken. Men denkt hier namelijk best wel vaak dat we geld over hebben. Ze houden regelmatig hun hand op. Waar wij vervolgens niets in doen.
11-04 Aangekomen in Vinh. Na voor vietnamese begrippen en ons plezier een redelijk landelijke route. Niet erg veel werkzaamheden onderweg en weer een aardig Chinees hotel gevonden. Voor onze begrippen doen ze groots, koud en kil aan maar de kamers zijn goed en er is vaak een lift. Ook lekker voor je bagage.
Oom Ho Chi Ming zijn geboorteplaats ligt hier op 14 km. vandaan, toch niet het idee dat ik daar even heen moet. Veel verschil zijn er niet meer maar toch kom je hier ook regelmatig Chinese invloeden tegen Getuige de foto met voetstuk en een plasgootje. Maar goed dat je op dat moment dan alleen zit.
Wat verder de Fransen hebben hier ook aardig wat sporen na gelaten. Gezien sommige koloniale huizen en de vele katholieke kerken.
Tot de volgende keer maar weer.