vervolg Vietnam

21 maart 2014 - Quang Ngai, Vietnam

18-03 Weer op de fiets gestapt en na een betrekkelijk makkelijke route aangeland in Binh Duong. 72 km. verder . Een heel simpel guesthouse met alleen koud water maar we doen het er vandaag mee. Nu ergens onderweg maar morgen eindigen we weer bij zee.
19-03 Een fijne fietsdag geweest. Afwisselend en ook een poosje van de grote weg af geweest wat echt een stuk rustiger fietst. 2 klimmetjes van 1km. lang en de rest vrij vlak. De wind is wat gedraaid niet meer pal voor, wat opzij en soms zelfs mee.
We waren vroeg klaar dus nu een rustige middag langs de zee. Lekker in de schaduw onder de bomen.
Wat een lekkere middag geweest.
Nu weer fris gewassen, badpakken en handdoek aan de lijn en bedenken wat we straks weer als eten zullen krijgen. Altijd weer spannend en vaak verrassend.
20-03 weer een fietsdag verder, geen 1000km. meer naar Hanoi. De laatste paar tochten zijn wat makkelijker of we hebben meer kracht, kan ook.
4 klimmetjes in het begin van 1km en 10% stijgen altijd met een leuke afdaling erbij als tractatie. Morgen maken we een uitstapje naar een museum in de buurt, we zitten nu in Quang Ngai, maar daar schrijf ik morgen dan wel over. Het hotel waar we nu heen wilde zat vol. Dat gebeurd maar zelden, nu zitten we iets simpeler er vlak naast in een guesthouse.
Wat nog bedacht, de Vietnamese zijn gelukkig nog niet zo verwesterd. Hier bedoel ik mee nog redelijk slank, weinig chips en cola gebruikend echt nog hun eigen gebruiken.
Daar hoort denk ik ook bij, vrij warm gekleed lange mouwen, jacks, monddoekjes, teensokken zodat ze toch slippers kunnen dragen en niet te vergeten handschoenen. Van heel veel vooral vrouwen zie je alleen de ogen maar. Ons is verteld dat dit is om blank te blijven, in de zon worden ze donkerbruin en dat vinden ze niet mooi.
Lastig om er foto' s van te maken, op de brommer zijn ze je zo voorbij.
Wel geprobeerd en bijgevoegd.
21-03 Vanochtend naar een indrukwekkend museum geweest over de Vietnamoorlog. Over dit plaatsje is veel te doen geweest. Voor degene die er meer over wil weten , zoekmachine op My Lai ook wel
( Son My) genoemd. We vonden het de moeite waard, er werd ook nog een nederlandse documentaire gedraaid. Fons van der Poel 1993 dus 25 jaar na dato.
Op de terugweg wat lichte regen gehad. Meer nieuws volgt later weer.
Kus en groeten ook groetjes van Wouke

1. Anne:
    21 maart 2014
    hallo luitjes
    Jannie ze willen blank blijven, maar eten ze ook geen quat? zodat ze van die vieze tanden krijgen.
    Wat eten jullie daar zoal, ik neem aan veel vis en lekker gekruid.
    Fiets ze maar weer, groetjes Anne
  2. Jannie:
    21 maart 2014
    Nee hoor dat spul gebruiken ze hier niet.
    Het eten wat wij doen is niet zo sterk gekruid.
    Er staan wel altijd pepers bij veel rijst, kip stukken of beef in saus. Maar altijd aan wijzen want het is al klaar. Daarom nog maar 2 x is gegeten. Durf ik niet zo goed ashe al een poos ligt. Groetjes Jannie
  3. Susanne en dick nederlof:
    25 maart 2014
    my lai was dat niet die beroemde foto van dat meisje in haar blootje vluchtend voor de bommen
    wat leuk dat ze nog niet zo verwesterd zijn, ik had het wel verwacht
    maar vietnam is natuurlijk verdeeld in diverse soorten regio's
    jullie worden echte berggeiten zo te lezen

groetjes

susanne
  4. Jan en cobie:
    9 april 2014
    probeer je te mailen maar dat schijnt niet te gaan. sorry bouke kon niet zo gauw op je naam komen. goede reis verder. groetjes jan en cobie