vervolg vietnam

17 maart 2014 - Vạn Ninh District, Vietnam

13-03 overnacht in Van Gia en weer op weg. Echter eerst kregen we om 18.00 uur nog een klein klopje op de deur van Rafael ( de Slowaak) of we zin hadden met hem te gaan eten.
Was gezellig een boel gespreks onderwerpen. Mailadressen uitgewisseld en maar weer gedag gezegd.
14-03 Na ons straat ontbijt, er is niets anders en ook wel gezellig, weer ook pad. De bedoeling voor vandaag is de laatste 30km. van de route van gisteren met een bergpas nog te gaan en een kleine route erbij van vandaag nog 39 km. Maar ook daar zat een flinke pas beklimming in. 4km. met 10% stijgen maar ook weer een mooie afdaling. Best wel zwaar allebei, klimmen maar ook het dalen vergt kracht.
Nog waard te vermelden dat de temperatuur hier iedere dag al heel snel oploopt naar ruim 35gr. Erg heet dus en ook veel wind. Gelukkig anders was het nog heter; maar vandaag weer aardig geworsteld tegen de wind in. Nu rust en al een leuk restaurantje gezien voor straks.
15-03 Het is een flinke maar ook wel een afwisselende route geweest. Weer veel wind en bergpassen gehad.
2 van 10% en 1 van 12.5% klimmen.
Onze rust dus weer verdient. Nu maar eens kijken of we een beetje kunnen krijgen. Het is hier maar een klein dorp. Stoffig in ieder geval. Het koste iets meer maar we kijken uit op de beach. Of we er kunnen komen is nog de vraag. Gelukt ook nog een leuk optrekje gevonden
waar we bier met ijsblokjes hebben gedronken. Er is niet altijd een ijskast aanwezig en warm bier is helemaal niets. Dus we nemen het zo het komt. De avondmaaltijden zijn ook altijd apart, meestal rijst met wat vlees en/of garnalen met wat sambalachtige saus. Lijkt een beetje op nasi campur, staat al gemaakt je kunt kiezen, maar het is niet meer echt warm. Over de prijs heb ik nog niets verteld.
Het wisseld wel per dorp maar gemiddeld zitten we op 3 euro per maaltijd in de avond. Het ontbijt 25 eurocent en ons soepje tussen de middag 1 euro. Geen geld dus maar het kan soms zo maar het dubbele zijn. Vreemd hoor.
We zijn vandaag met een mooie tocht, nu eens niet langs de hoofdweg maar door een duin en heuvelachtig gebied in Quy Nhon aan gekomen. Mooi hotel met uitzicht op zee. Zie foto.
Blijven lekker weer een dagje uitrusten.
Morgen ochtend het stadje even bekijken per fiets, er schijnen leuke eethuisjes op palen te staan ergens.
Een pagode is te bekijken en voor de rest houden we het bij de zee.
Vandaag heel druk hier trouwens of dat de zondag is merken we morgen wel. Veel huwelijken gezien vandaag ook op zondag hier.
Trouwens een strand en bergen foto heb ik erbij gedaan omdat ik de bergen hier zo prachtig mysterius vind. De eerste is duidelijk de eerste de tweede minder enz. Ik blijf het prachtig vinden.
17-03 de pagode viel wat tegen en in de stad was het en drukte van belang. De stad is een soort schiereiland, aan twee kanten zee. Een beetje bewolkt vandaag dus konden we ongestraft de middag aan zee doorbrengen. Parasols ed. kennen ze hier nog niet. Wel strandwachten om de zoveel meter. Vanavond duur gegeten zeker 10 euro p.p. Gebakken rijst een bord met 5 verschillende groentes en een stukken gehakte halve kip. Smaakte prima. Ik laat het hier maar weer bij.
Morgen weer verder. Groetjes Xxxx
ook de groeten van Wouke

1. Thea:
    17 maart 2014
    Toe maar.....een maaltijd van 10 euro!!!!!! Doe maar duur! Mooie foto's. Bedankt weer voor het leuke verslag.
    Groetjes, Thea
  2. Marit heemskerk:
    18 maart 2014
    hoi oma

lekker hoor op een tarasje buiten in de zon met een biertje
    ik wou dat ik dat ook kon het is hier ook lekker weer het is zondag 22 graden geweest en nu is het rond de 16 graden maar dat vind ik ook lekker we zijn al een paar dagen alleen maar buiten aan het spelen ik ga vamiddag een nieuwe schoolbeker kopen want bij mijn andere zit er een hele grote scheur en hij blijft bijn niet meer zitten en het was heel leuk in de efteling de vliegende hollander was eindelijk een keer niet kapot dus we zijn in de vliegende hollander geweest

groetjes marit
  3. Jan en cobie:
    19 maart 2014
    hallo jannie, goede reis verder. hartelijke groeten jan en cobie
  4. Trees en Will:
    19 maart 2014
    Hoi Jannie en Wouke,
    hoe is het met jullie en 't fietsen, is het nog te doen ??

en wat akelig zo'n vechtparty waar alle wapens aan te pas komen en stokken met stukken golfplaat eraan, als je elkaar daar mee raakt wordt het echt een bloedbad.
    Gelukkig dat jullie goed zijn weggekomen daar, en niet gewond zijn geraakt, dus als de hel los breekt waar dan ook, wegwezen.
    geniet van alles en zeker het strand, af en toe een lekker bed, en veel heuveltjes op en af.......
    en Let op met los fietsende Slowaken ( hahahaha) laat ze maar een straatje om fietsen.......
    tot de volgende mail, en veel plezier......en let op jullie veiligheid........
    Trees en Will
  5. Marit heemskerk:
    20 maart 2014
    hoi oma

de juffrouw heeft gevraagt of jij een keer in de klas wil vertellen over vroeger maar mijn vraag is waaneer jij terug bent van de vakantie en of jij daan op een donderdag of vrijdag in de klas wil komen

groetjes marit