vervolg tot in Hanoi

19 april 2014 - Ninh Binh, Vietnam

17-04 Gisteren mijn verhaal verzonden. De laatste dag had op de 16e moeten staan. Foutje.
Ik dacht al ben een dag kwijt. Vandaag in de buurt van Ninh Binh rondgehobbeld. De wegen zijn hier niet je van het zullen we maar zeggen. Wel een mooi gebied hier het karstgebergte. Grotten, tempels en waterwegen. We hebben ook nog zo'n 3 uur gevaren rustig in een roeibootje tussen de bergen door.
Heel apart ze roeien met hun benen. Ook weer veel toeristen gezien.
Morgen de laatste grote route, dan een tussenstop van een dag of meteen daarna door naar Hanoi. Beslissen we dan.
18-04 Aangekomen in Te Tieu bijna 83 km. erop zitten maar er is hier ook niet veel te bleven. We kunnen hier vandaan naar de Parfumpagoda. Een bedevaarts oord. Maar daar zijn we al eens geweest toen we het noorden van vietnam gefietst hebben. Dus besloten morgen maar door te gaan naar Hanoi. Daar valt genoeg te

bleven ondanks dat we daar ook al heel wat gezien hebben.
Allemawal gezellige Paasdagen toegewenst trouwens
Hier merken we er niet veel van.
Al heb ik een foto gemaakt van een mooie paasstok. Het hele dorp was ermee versiert. Er zijn hier best nogal wat katholieken.
Wat ik ook nog niet vermeld heb is dat we op het strand allebei weer flink te pakken zijn genomen door zandvlooien of zo. We zitten allebei
onder de jeukbulten.
Een afknapper is dat toch wel weer.
19-04 In Hanoi aangekomen de laatste 50km. van de route. De laatste 20km. waren al stedelijk zaten we al in de buitenwijken. Het verschil met 8jaar geleden zijn zeker de hoeveelheid auto's die erbij gekomen zijn. Maar brommers nog genoeg. We hebben een mooi en goed hotel gevonden in de oude en zeer toeristische wijk Hoan Kiem. Voor 2 nachtjes want de laatste nacht is al een luxer hotel geboekt met omhaal service naar het vliegveld.. Morgen gaan we eerst maar eens onze fietsen laten wassen als je die nu aanpakt ben je meteen zwart.
Voor nu dus goed weekend niet teveel eieren eten en ik laat nog wel even weten als ik vertrek. Groetjes

1. Thea:
    19 april 2014
    Hoi Jannie en Wouke. Zeker jammer dat deze reis erop zit?? Wat gaat het toch allemaal snel.
    Bedankt voor je leuker verhalen en foto's en voor het geval dat ik het mis alvast een goede reis terug
    Thea
  2. Jan en cobie:
    21 april 2014
    hallo jannie, het is voorbij voor je het weet. maar jullie hebben veel gezien en meegemaakt. de foto's zijn erg mooi. wij wensen jullie een goede reis terug naar huis. groetjes jan en cobie