moezeltocht

13 september 2015 - Metz, Frankrijk

Vandaag 10-09-2015 bezig met de moezeltocht.
Op de7e gestart met de trein naar Metz en van daaruit aan het fietsen. Wat moeite gehad in het begin om het juiste pad te vinden maar nu wei ig problemen meer.
We hebben Thionville aangedaan en gisteren meteen een groot stuk door naar Trier. Wat teveel eigenlijk voor een dag maar in Frankrijk was een kamer vinddn lastig dus maar vooruit geboekt. Hier hoef dat niet meer veel zimmers vrij. Nu zitten we in Trittenheim waar de wijnfeesten morgen beginnen. Ook wel vier keer nee gehad maar nu een leuke plek. Prachtig weer vanmiddag 25gr. Alleen wel een constante tegenwind. Hebben wij weer.
Ik zou wat foto's toevoegen en we hopen Koblenz met een dag of 5-6 wel te bereiken.
Groetjes van Wouke en mij.
Nu we zitten ondertussen in Koblenz.
Geen wifi meer gehad onderweg dus dan houd alles op.
we hebben de hele week goed weer gehad alleen vandaag niet. Het heeft een groot deel van de dag geregend.
Nu net komt de zon weer door.
maar we hebben de moezel in de rijn zien verdwijnen het eindpunt van dit traject en 390km. verder in 5dagen.
nu nog eens gaan puzzelen hoe weer naar huis te komen.
Ik laat het hier weer bij. Groetjes maar weer en tot horen.

1. Els van Deutekom-Gomes:
    14 september 2015
    Hallo tante Jannie, fijn weer eens iets van u te horen. We hopen dat het u een goede terugreis heeft. Groetjes uit een regenachtig Den Helder.
  2. Trees en Will:
    16 september 2015
    Hallo Jannie en Wouke, wat super om te lezen dat jullie weer op de fiets zitten,en ook nog hard moeten trappen, maar wij gunnen jullie veel wind in de rug, en veel plezier in Koblenz. Zijn de feesten erg gezelligen de jonge wijn is lekker, en let op soms schiet hij in de benen, maar geniet van alles Trees en Will
  3. Susanne en dick nederlof:
    16 september 2015
    hallo jannie en wouke,
    leuk om weer wat foto;s met verhaal te vernemen. wij kennen het gebied ook maar wel met de auto
    fietsen is voor jullie toch een must om vakantie te vieren. zonder het rijwiel is het toch heel anders
    wij hadden gisteren pech met de fiets gelukkig klapte de achterband van mijn fiets bij het huisje en niet onderweg. vanmorgen laten maken met een superdikke achterband. ik zit nu heerlijk onder de bomen in de schaduw mijn mailtjes te verwerken lekker rustig de heren zijn aan hun siesta begonnen. we hebben al veel gebould zeker armand die gaat in de rijen met de tenten en caravans op zoek naar boulers. as vrijdag groot toernooi met de fransen. gisteren genoten van psv. heb je nog iets voor de nieuwsbrief wat de aandacht verdient graag informatie als je tijd hebt na je vakantie. voor 4 oktober stuur ik een nieuwsbrief. we zijn met de zcc 3e geworden dus geen play-offs.
    groetjes en geniet van het leven

susanne